ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ارتش،سپاه ،نيروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی ایران

جمال در ابتدا یكی از مهم ترین دلایل عدم حمله اسراییل به ایران را مخالفت امریكا دانست و گفت: «در خصوص اسرائیل باید گفت امریكا به طور غیر رسمی اعلام و به بیان بهتر به نتانیاهو فهمانده كه در صورت پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سوی ایران جنگنده های رهگیر امریكایی از عراق اعزام می شوند و انها را وادار به بازگشت می كنند چون واشنگتن به هیچ وجه قصد ندارد جنگی علیه ایران راه بیندازد».

وی ادامه داد: «خودم شخصا سال ها فكر می كردم امریكا دائما خواب حمله به ایران را می بیند. اما اولا، این ماجرا مربوط به دوران نومحافظه كاران می شده و نظریه انها بوده است، ثانیا، امریكا زمان مناسب برای حمله به ایران را از دست داده و ثالثا، اوباما هرگز خطر یك اقدام غیرقابل پیش بینی را قبل از انتخابات سال 2012 به جان نمی خرد».

وی درباره تاثیر گزارش اخیر آژانس بر مجموعه بحث ها درباره حمله نامی به ایران اظهار داشت: «گزارش اژانس هیچ نقشی ندارد چون سازمان های اطلاعاتی امریكا، اسرائیل و انگلیس در جریان اوضاع هستند و هیچ نیازی به گزارش ندارند».

وی سپس به ارزیابی سطح توانمندی های نظامی ایران پرداخت و گفت: «ساخت بمب اتمی در صورت آشنایی با فیزیك و داشتن اورانیوم حتی دریك ازمایشگاه سطح متوسط هم ممكن است ولی مسئله اصلی این نیست. این فقط برای افراد ناوارد جای سوال دارد. سوال چیز دیگری است: ایا ایران منابعی برای دفاع از تاسیسات هسته ای خود، مقابله با حمله احتمالی ودادن پاسخ مقتضی وتحمل جنگ طولانی با دشمنان مجهز به تسلیحات بسیار پیشرفته ای مانند امریكا،‌ اسرائیل یا انگلیس دارد؟ براساس گزارش های كارشناسان امریكایی ایران تا سال 2015 از نظر توان صنعتی نظامی به سطح فرانسه فعلی می رسد. اولا باید درنظر داشت كه بعید است امریكا خطر حمله به كشوری مانند فرانسه را به جان بخرد و دوما حتی سطح فعلی توان ایران هم خیلی جدی است».

حیدر جمال سپس به تفاوت های ایدئولوژیك ایران با دیگر كشورهایی كه امریكا تا كنون با آنها وارد جنگ شده پرداخت و گفت: «ایرانی ها با كشوری مانند آرژانتین تفاوت دارند كه در سال 1982در مناقشه فالكلند شكست خورد. تفاوت ایرانی ها این است كه نگاه دیگری به ارزش های زندگی و مرگ و فداكردن خود دارند. همه كشورهایی كه امریكا تا كنون به آنها حمله كرده از نظر معنوی ضعیف بوده اند. به عنوان نمونه صدام حسین را به خاطر بیاوریم. عراق دوران صدام و حزب بعث از مذهب جدا و برنامه رسمی حزب بعث ایجاد جامعه غیر مذهبی بود، دین ازجامعه كنار گذاشته شده و تحصیلات غیردینی به مردم تحمیل می شد و در واقع عامل اسلامی در دوران صدام حالت مخفی پیدا كرده بود. به همین دلیل عراقی ها در زمان جنگ با ایران با وجود كمك عظیم فرانسه، امریكا و دربرخی موارد اتحاد شوروی نتوانستند طی 8 سال بركشوری كه ازهمه سو تحریم و محاصره شده و غیر از كلاشینكف سلاح دیگری در اختیار نداشت پیروز شوند. ولی ایران تنها در برابرتجاوز ارتش میلیونی صدام با پشتیبانی امریكا و اتحاد شوروی و فرانسه ایستادگی كرد».

جمال ادامه داد: «مهمترین مسئله این است كه این كشور برخلاف عراق وخیلی ازكشورهای دیگر ازجمله یوگسلاوی دوران میلوشویچ بلد است، می تواند و اماده است بدون توجه به احتمال نابودی خود با متجاوز بجنگد چون این را رسالت خود می داند. این تفكر كاملا با طرز فكر لیبرال هایی كه برای ادامه حیات می جنگند و جنگ از طریق دیگران را ترجیح می دهند تفاوت دارد».

جمال سپس به موضوع پیشرفت های تكنولوژیك ایران پرداخت و تاكید كرد: «دركل می توان گفت كه ایران معجزه فناوری انجام داده است. در حالی كه دمیتری مدودف از لزوم نو آوری صحبت می كند ایران به طور واقعی این كار را انجام داده و ایران فعلی از زمین تا اسمان با ایران حتی 10 سال پیش فرق دارد چه برسد به ایران سال های 1992 و 1993. به همین دلیل این كشور چیزهای زیادی برای غافلگیركردن متجاوزان در چنته دارد».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, توسط امیرمهدی طهرانیان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.